چارت سازمانی چیست؟ . انواع چارت سازمانی
نوشته شده توسط : زیبای پنهان

چارت سازمانی چیست؟

تعریف چارت سازمانی یا "چارت سازمانی" چارتی است که سلسله مراتب گزارش یا روابط را نشان می دهد. بیشترین کاربرد چارت سازمانی نشان دادن ساختار یک کسب و کار ، دولت یا سازمان دیگر است.

چارتهای سازمانی کاربردهای گوناگونی دارند و می توان آنها را به روش های مختلف ساختار بندی کرد. آنها ممکن است به عنوان یک ابزار مدیریتی ، برای اهداف برنامه ریزی ، یا به عنوان یک فهرست پرسنل ، برای مثال استفاده شوند. شاید سازمان شما به شیوه "فرمان و کنترل" عمل نکند ، بلکه در عوض به تیم ها متکی است.

در اینجا چند ایده و مثال وجود دارد که به شما کمک می کند چارت سازمانی کاملی را برای نیازهای خود طراحی کنید.

به صورت آنلاین چارت سازمان خود را بسازید

نحوه استفاده از چارت سازمانی

چارت سازمانی چیست ؟ چارتهای سازمانی از جهات مختلف مفید هستند. در اینجا چند روش وجود دارد که شرکت یا گروه شما می تواند از چارت سازمانی بهره مند شود.

  • مسئولیت های کاری و گزارش روابط را نشان دهید.
  • به رهبری اجازه دهید تا رشد یا تغییر را به طور مثرتری مدیریت کند.
  • به کارکنان اجازه دهید تا درک کنند که چگونه کار آنها با طرح کلی سازمان مطابقت دارد.
  • بهبود خطوط ارتباطی
  • یک فهرست راهنمای کارمندان بصری ایجاد کنید.
  • ارائه انواع دیگر اطلاعات ، مانند ساختارهای نهاد تجاری و سلسله مراتب داده ها.
  • نوع چارت سازمانی که ایجاد می کنید باید نشان دهنده فلسفه مدیریت و ساختار سازمانی شرکت شما باشد.

چهار نوع اساسی از چارتهای سازمانی وجود دارد:

  • عملکردی بالا به پایین
  • ساختار تقسیم بندی
  • چارت سازمانی ماتریکس
  • چارت سازمانی مسطح
  • درباره انواع چارتهای سازمانی بیشتر بدانید.

نکاتی در مورد ساخت چارتهای سازمانی

ایجاد انواع چارت سازمانی کاملاً قالب بندی شده و با ظاهر حرفه ای به مهارت خاصی نیاز ندارد ، اما همچنین به طور تصادفی اتفاق نمی افتد. در اینجا 10 نکته مفید برای ایجاد یک چارت سازمانی کامل وجود دارد.

نحوه ایجاد چارت سازمانی

ما معمولاً به چارت سازمانی با ساختار نسبتاً سفت و سخت از بالا به پایین فکر می کنیم. در اینجا فرمت یک چارت سازمانی سه سطح اساسی است.

چارت سازمانی ساده

اما همانطور که کت و شلوار تجاری یک اندازه برای همه مناسب نیست ، همین را می توان در مورد چارت سازمانی نیز گفت. شما می خواهید یک چارت سازمانی را متناسب با نیازهای سازمان خود تنظیم کنید. عوامل زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. چه نوع اطلاعاتی باید در هر جعبه گنجانده شود؟ آیا چارت باید از بالا به پایین یا در جهت دیگری جریان یابد؟ اگر افرادی با نقش های متعدد وجود داشته باشند چطور؟

پاسخ به این س andالات و سایر س questionsالات به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که چگونه یک چارت سازمانی متناسب با موقعیت منحصر به فرد خود ایجاد کنید.

منابع اضافی چارت سازمان

ویدئو: نحوه ایجاد چارت سازمانی با SmartDraw

این ویدئوی اطلاعاتی مروری کوتاه بر نحوه شروع ساختن چارت سازمانی با SmartDraw ارائه می دهد. با شروع با قالب چارت org ، این ویدیو شما را با اصول اولیه ایجاد چارت سازمانی SmartDraw آشنا می کند. در کمتر از چهار دقیقه ، به شما نشان می دهد که چگونه یک چارت سازمانی بسازید که به نظر حرفه ای تولید می شود.

ویدئو چارت سازمان

استفاده از Org Charts Online

فراتر از چارت سازمانی چاپ شده بروید. چارتهای سازمانی آنلاین تعاملی هستند. آنها به شما اجازه ایجاد پیوندهای دیگر اطلاعات و منابع را می دهند. آنها به راحتی در داخل یا خارج از سازمان شما به اشتراک گذاشته و توزیع می شوند. به علاوه ، یک چارت سازمانی آنلاین نیازی به چاپ مجدد و توزیع مجدد ندارد ، بنابراین به روز نگه داشتن آن بسیار ساده تر است.

Org Charts و Microsoft Office®

بیش از 90 درصد سازمانها مایکروسافت آفیس را به کارگران خود عرضه می کنند. بسیاری سعی می کنند با استفاده از Smart Art یک چارت سازمانی بسازند و آن را خسته کننده می دانند. خوشبختانه SmartDraw به راحتی با مجموعه Microsoft Office® و همچنین سایر سرویس های محبوب مانند Dropbox® ، Google Drive and و OneDrive® ادغام می شود. نه تنها ایجاد چارت سازمانی در SmartDraw آسان تر است ، بلکه یاد بگیرید که چگونه انتقال یک چارت سازمانی ایجاد شده در SmartDraw به هر محصول Microsoft Office® آسان است.

ایجاد یک چارت سازمانی از داده های وارد شده

شاید ساده ترین راه برای ایجاد یک چارت سازمانی این باشد که آن را به صورت خودکار از یک فایل داده که همه کارکنان و افرادی را که به آنها گزارش می دهند ، لیست کند. در اینجا نحوه کار را بیاموزید.

نمونه چارتهای سازمانی

بهترین راه برای درک چارتهای سازمانی ، مشاهده نمونه هایی از چارتهای سازمانی است.

الگوهای چارت Org می توانند نقطه شروع خوبی برای ساختن چارت سازمانی به شما بدهند. مرور و ویرایش الگوهای چارت محبوب org.

 





:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: