نوشته شده توسط : زیبای پنهان

یک شرکت مشاوره  مدیریت یک مجموعه مهارت خاص را به یک یا چند مشاور ارائه می دهد که می تواند نیازهای مشتری را که توانایی داخلی یا منابع داخلی برای انجام این کار را ندارد برطرف کند. در بعضی موارد ، مشاغل صرفاً چشم انداز بیرونی می خواهند و برای راهنمایی به تجربه و تخصص یک شرکت مشاوره روی می آورند.

برترین شرکتهای مشاور مدیریت معروف امروزه

گروه جوانان چند ملیتی که در اتاق کنفرانس نشسته اند و در جلسه تجاری طوفان فکری می کنند. یکی از بزرگترین صنایع در حال رشد در جهان امروز صنعت مشاوره است. رشدی که در صنعت مشاوره دیده می شود نتیجه مستقیم تغییرات گسترده ای است که صنعت تجارت به طور کلی در دهه گذشته مشاهده کرده است. برای انطباق با این تغییرات ، مشاغل در هر اندازه ای برای کمک به شرکت های مشاوره مراجعه می کنند. موفقیت صنعت مشاوره منجر به ظهور هزاران شرکت مشاوره در سراسر جهان شده است. س isال این است که اگر به مشاوره حرفه ای برای تجارت خود نیاز دارید ، حتی کجا شروع به جستجو می کنید؟

شرکت مشاوره مدیریت چیست؟

قبل از رفتن به شرکت های برتر مشاور مدیریت در جهان ، بیایید نگاهی بیندازیم دقیقاً یک شرکت مشاوره چیست و چه نوع خدماتی را ارائه می دهند. یک شرکت مشاوره یک مجموعه مهارت خاص را به یک یا چند مشاور ارائه می دهد که می تواند نیازهای مشتری را که توانایی داخلی یا منابع داخلی برای انجام این کار را ندارد برطرف کند. در بعضی موارد ، مشاغل صرفاً چشم انداز بیرونی می خواهند و برای راهنمایی به تجربه و تخصص یک شرکت مشاوره روی می آورند.

در مورد کاری که یک شرکت مشاوره مدیریت در واقع انجام می دهد ، این متفاوت است. اکثر شرکت ها خدمات مشاوره مالی یا مدیریتی و در برخی موارد هر دو ارائه می دهند. یک شرکت مشاوره مدیریت می تواند به بهبود یا توسعه استراتژی های جدید تجاری کمک کند ، به یافتن و حل ناکارآمدی در کل فرآیندهای تجاری کمک کند و به بهبود جنبه های خاص یک سازمان از جمله بازاریابی ، فروش ، منابع انسانی و فناوری اطلاعات کمک کند. اکثر شرکت های مشاوره خدمات مدیریت خود را بر صنایع خاص نیز متمرکز می کنند.

شرکت های برتر دارای رتبه بندی Prestige

هنگام تحقیق در مورد شرکت های برتر مشاوره مدیریت در صنعت ، به سرعت خواهید فهمید که لیست های مختلفی وجود دارد که طی چند سال گذشته منتشر شده است. لیستی که ارزش بررسی را دارد لیست معتبرترین شرکت های جهان در استاتیستا است. این بنگاه ها بر اساس اعتبار توسط همتایان خود در مقیاس 1 تا 10 رتبه بندی شدند. در میان ده برتر "چهار بزرگ" قرار دارد که چهار شرکت مشاور مدیریت در جهان هستند. به صورت ترکیبی ، این شرکت ها 40 درصد از بازار جهانی را تشکیل می دهند.

شرکت های برتر مشاوره مدیریت

در زیر 15 شرکت مشاور برتر وجود دارد که در لیست معتبرترین شرکت های مشاوره مدیریت در Statista در ایالات متحده همراه با چند جزئیات بیشتر در مورد هر شرکت و نوع خدمات آنها ارائه شده است.

McKinsey & Company

جای تعجب نیست که شرکت مشاوره مدیریت McKinsey & Company در راس این لیست قرار دارد - بدون شک آنها شناخته شده ترین شرکت مشاور در کل جهان هستند. آنها همچنین یکی از قدیمی ترین ها هستند که در سال 1926 توسط جیمز او مک کینزی و ماروین بوور تاسیس شده اند. آنها در حال حاضر بیش از 127 دفتر در سراسر جهان دارند و بیش از 8 میلیارد دلار درآمد دارند. آنها یک شرکت مشاوره مدیریت هستند که در زمینه های عملی مختلفی از جمله پرداختن به موضوعات عملیاتی ، سازمانی ، استراتژیک و فن آوری در صنایع مختلف مانند رسانه ها ، سرگرمی ، منابع طبیعی و فناوری های پیشرفته متمرکز هستند. اگرچه به دلیل محرمانه بودن دقیق آنها شناخته شده است ، گفته می شود که آنها به 80 شرکت از 100 شرکت برتر مستقر در ایالات متحده خدمت می کنند.

گروه مشاوره بوستون ، شرکت

شرکت مشاوره مدیریت فوربس در لیست 100 شرکت برتر برای کار BCG در رتبه چهارم قرار گرفت. شهرت BCG در زمینه نوآوری یکی از اولین شرکتهایی است که تمرکز خود را بر رهبری تفکر گذاشته است. آنها با بیش از 90 دفتر در 50 کشور مختلف ، در لیست بزرگترین شرکتهای مشاور دوم هستند. آنها علاوه بر خدمت به بسیاری از 500 شرکت بزرگ جهان ، با شرکت های متوسط ​​تر از جمله سازمان های دولتی و سازمان های غیر انتفاعی نیز همکاری می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبای پنهان

همه تمایل دارند تا یک سیستم متفاوت برای تکمیل پروژه ها داشته باشند ، اما چنین پروژه ای در مقیاس بزرگ مانند پایان نامه کارشناسی ارشد چیزی نیست که بتوان در عرض چند روز نوشت. با این حال ، با شروع زودهنگام ، سازماندهی خوب ، خواندن مداوم و یادداشت های خوب ، روند نشستن و نوشتن جانور خیلی دردناک نخواهد بود.

در این مقاله ، ما آخرین توصیه ها را بیان کرده ایم تا بتوانید رساله کارشناسی ارشد خود را آس کنید و به خط پایان برسید.

1. هدف از پایان نامه کارشناسی ارشد را بدانید

آگاه کردن از انجام پایان نامه کارشناسی ارشد ، بهترین راه برای اطمینان از روند بدون درد و نتیجه مثبت است. بنابراین می تواند کمک کند تا هدف اصلی پایان نامه را در ذهن داشته باشید. به طور گسترده ، پایان نامه کارشناسی ارشد فرصتی را برای شما فراهم می کند تا دانش و درک عمیق تری از یک منطقه خاص از مطالعه (و ثابت کنید). علاوه بر توسعه دانش محتوای عمیق تر ، شما همچنین مهارت های تحقیق و نوشتن را نشان می دهید.

پایان نامه کارشناسی ارشد تقریباً همیشه در انتهای یک دوره تحصیل است یا در نزدیکی آن است و به شما این امکان را می دهد که در برخی از بخشهای دوره کار کنید که می خواهید بیشتر ادامه دهید. رساله کارشناسی ارشد به طور گسترده ای به عنوان نمایش کار مستقل درک می شود و اغلب ، نه همیشه ، به عنوان یک مرحله مقدماتی برای کار دکتری عمل می کند.

2. زود شروع کنید

انجام پایان نامه دکتری و یا برای دوره کارشناسی ارشد نباید تعجب آور باشد. به احتمال زیاد در اولین کلاس که شرکت کرده اید ، متوجه خواهید شد. گرچه ممکن است مشخصات پایان نامه شما در دسترس نباشد ، اما آگاهی از این روند که به زودی با آن درگیر خواهید شد ، بود. انبوهی از کتابها در مورد چگونگی تحقیق و نوشتن پایان نامه وجود دارد ، و شما می توانید در شش تا دوازده ماه قبل از شروع مطالعه ، آنها را بخوانید. آنها باعث خواندن سبک می شوند و می توانند بسیار انگیزشی باشند. همچنین مفید خواهد بود اگر از مربیان خود بخواهید منابع مفیدی را پیشنهاد دهند: هر رشته معمولاً ابزارها و انتظارات خاص خود را برای تهیه نوشته های پژوهشی دارد.

3. انتخاب موضوع

 

خارج از پایان یافتن پایان نامه ، بزرگترین علت اضطراب می تواند انتخاب موضوع پایان نامه باشد. شما می خواهید چیزی جالب باشد ، نه آنقدر باریک که نمی توانید روی آن بنویسید ، بلکه نه آنقدر گسترده باشد که به صورت آماتور از آن خارج شوید.

سرپرستان در این زمینه نیز می توانند از نظر خوب یا بیمار تأثیرگذار باشند ، اما شما می خواهید حداقل ایده کلی داشته باشید و این احتمالاً از چیزی است که در دوره شما دیده شده است. اگر کاملاً ضرر کرده اید ، توصیه می کنیم حدوداً دوازده مقاله علمی اخیر در منطقه خود که مورد علاقه شما هستند جمع آوری کنید. آنها باید تا حد ممکن جدید باشند زیرا این نشان می دهد آنچه که مردم در حال حاضر درباره آن صحبت می کنند. امیدوارم بعد از اتمام این موارد چیزی برجسته باشد که بتوانید با یک مشاور صحبت کنید.

4- همیشه در حال خواندن باشید

فرمول ساده برای سفارش پایان نامه ارشد و یا نوشتن آن این است: هر روز کمی بخوانید ، کمی بنویسید. و در مرحله برنامه ریزی اولیه ، شما باید مرتباً بخوانید. این همان چیزی است که در آن خلاصه می شود. هنوز هم می خواهید مدام بخوانید. شما می خواهید کارهای اصلی را در منطقه خود بخوانید ، اما دریغ نکنید که به شاخه های دیگر نیز منشعب شوید. بسیاری از ایده های خوب از گرده افشانی متقابل و تفکر میان رشته ای حاصل می شود. شما باید هر روز حداقل در یک سال یا نیم سال قبل از شروع یک مقاله دانشگاهی یا فصل کتاب را هدف خود قرار دهید. این لزوماً قرائت خاصی نیست ، بیشتر شبیه غنی سازی یا بارور کردن است.

5. کتابشناسی خود را بسازید

در این فرایند خواندن بسیار مهم است که شما مهارت های یادداشت برداری و کتابشناسی فوق العاده شگفت انگیزی را ایجاد کنید. کمی بیش از این که قادر به یادآوری یا یافتن اطلاعات حیاتی اطلاعاتی نباشید که نکته مورد نیاز شما را تأیید می کند اما از بین رفته است ، برای فرآیند نوشتن پایان نامه دلهره آور است. یا بدتر ، اینکه اشتباه یادتان هست. برنامه های مختلفی برای سهولت این روند در دسترس است. یکی را پیدا کنید و با آن همراه باشید.

حقیقت این است که پایان نامه کارشناسی ارشد می تواند چیزهای زیادی باشد ، اما یک چیز مشترک در همه موارد ارسالی خوب یک سطح عالی از سازمان است. گرفتن یادداشت های انتخابی و سازماندهی این موارد در کتابشناسی می تواند بعداً در جاده بسیار مفید باشد ، حتی اگر در پایان ممکن است فقط از یک یا دو منبع از یک اثر استفاده کنید.

10 tips for writing a PhD thesis | Times Higher Education (THE)

6. نوشتن پایان نامه خود

یک تصور غلط در بین دانشجویان این است که می توان برای نحوه فصل بندی پایان نامه را به راحتی نوشت. اما بهتر است یک پایان نامه را به عنوان موضوعی مشاهده کنیم که به طور مداوم بازنویسی می شود. روزهای لیسانس چیزی که شب قبل از آن چیزی عجله داشت خیلی گذشته است. در این مرحله ، شما باید قادر به شناسایی خطاها و خطاهای ناشی از تفکر و استدلال خود باشید. در غیر این صورت ، یک ناظر خوب آنها را به شما نشان می دهد. و این چیز دیگری است: با مشاور خود رابطه کاری خوبی برقرار کنید و انتقاد و بازخورد را با کمال لطف بپذیرید. . شاید لازم باشد کمی سخت گیری کنید زیرا چیزهایی درباره کار خود می شنوید که دوست ندارید. در نهایت ، باید منجر به پروژه ای بهتر شود.

ما اکیداً توصیه می کنیم که پایان نامه خود را به آرامی ، یک صفحه در روز و با گذشت زمان بسازید. همچنین می تواند به نوشتن یادداشت ها و همچنین بحث طولانی مدت کمک کند. هر چیزی که هنگام خواندن به ذهنتان خطور می کند. همه چیز را نگه ندارید ، کلمات ارزان هستند. برخی از آنچه شما می نویسید عالی خواهد بود ، برخی کاملاً مبهم است. تفاوت را بدانید و بر این اساس نگه دارید یا کنار بگذارید. بالاخره یک روز نباید بگذرد بدون اینکه چیزی نوشته شود.

7. سلامتی خود را حفظ کنید

آخرین نکته ای که طبق گفته موسسه انجام پایان نامه پروژه دونی باید در این فرآیند ذکر شود ، اما اولین نکته ای که باید در ذهن داشته باشید ، سلامتی شماست. نوشتن پایان نامه کاری استرس زا است. غیر معمول نیست که دانش آموزان برای رسیدن به این هدف از سلامت جسمی و / یا روانی خود غافل می شوند. این کار را نکن فکر کردن روی این فرآیند به عنوان یک شغل ، کاری که در روز شما برنامه ریزی شده است ، می تواند مفید باشد. هشت ساعت بخوابید ، درست بخورید ، فعالیت بدنی داشته باشید و یک زندگی اجتماعی فعال و مثبت داشته باشید. مراقبت خوب از خود در نهایت به شما کمک می کند تا پایان نامه ارشد بهتری بنویسید.



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبای پنهان

نخست ، ساختار سازمانی سیستمی برای انجام و اتصال فعالیتهایی است که در درون یک سازمان کاری رخ می دهد. افراد متکی به ساختارها هستند تا بدانند چه کاری باید انجام دهند ، چگونه کار آنها از سایر کارمندان پشتیبانی می کند یا به آنها متکی است و اینکه چگونه این فعالیتهای کاری هدف خود سازمان را برآورده می کنند.

دوم ، طراحی ساختار سازمانی فرایند ایجاد ساختارهای سازمانی برای رفع نیازهای یک سازمان و پاسخگویی به پیچیدگی های انجام شده در تحقق اهداف تجاری است.

بعد ، تغییر سازمانی به تغییرات مداومی که در یک سیستم سازمانی اتفاق می افتد اشاره دارد - به عنوان مثال ، با ورود یا خروج افراد از سازمان ، تغییر شرایط بازار ، تغییر منابع تأمین یا ایجاد سازگاری در فرایندهای انجام کار. از طریق تغییر مدیریت شده ، رهبران یک سازمان می توانند عمداً نحوه وقوع این تغییرات را در طول زمان شکل دهند.

سرانجام ، توسعه ساختار سازمانی (OD) برچسب رشته ای است که در مدیریت تغییر تخصص دارد. متخصصان OD از علوم اجتماعی بهره می گیرند تا فرآیندهای تغییر را هدایت کنند که به طور همزمان به یک تجارت کمک می کنند تا اهداف خود را ایجاد کند در حالی که باعث ایجاد رفاه برای کارمندان و منافع پایدار برای جامعه می شود. درک روشهای OD برای رهبرانی که می خواهند پتانسیل سازمانهای خود را برای مدت زمان طولانی به حداکثر برسانند ضروری است.

درك ، درک این مفاهیم می تواند به مدیران كمك كند تا بدانند كه چگونه می توانند سازمانهایی را كه برای موفقیت در تحقق اهداف و اهداف استراتژیك به وجود آمده اند ، ایجاد و هدایت كنند.

برای کاوش عمیق در زمینه توسعه سازمانی و تغییر ، به کامینگز ، توماس جی و وورلی ، کریستوفر جی ، توسعه سازمان و تغییر ، چاپ یازدهم ، یادگیری Cengage ، 2019 مراجعه کنید.

برای درک نقش مراحل طراحی ساختار سازمانی ، تجربه جاستین ، مدیر جوانی را که در یک شرکت حمل و نقل و حمل و نقل کار می کرد ، در نظر بگیرید. موفقیت وی در ایجاد تغییر در ایالات متحده این اطمینان را به رهبران خود داد که می تواند از عهده یک کار چالش برانگیز برآید: سازماندهی یک زنجیره تأمین و سیستم توزیع جدید برای یک شرکت در اروپای شمالی. تقریباً یک شبه ، جاستین مسئول استخدام افراد شایسته ، تشکیل آنها در یک سازمان منسجم ، آموزش آنها و ایجاد زیرساخت های لازم برای موفقیت پایدار در این بازار جدید بود.

اگر این تکلیف به شما داده شود ، چه کاری انجام می دهید؟ چگونه کارمندان خود را سازماندهی می کنید؟ چگونه به آنها کمک می کنید چالش راه اندازی یک سازمان و سیستم جدید را درک کنند؟ اینها انواع سوالاتی است که نیاز به درک ساختار سازمانی ، طراحی سازمانی ، تغییر سازمانی و توسعه سازمانی دارد.

یکی از اولین مباحثی که جاستین باید در مورد چگونگی ساماندهی سیستمی که مدیریت خواهد کرد ، داشته باشد. "تصمیمات در مورد ساختار یک سازمان همه مربوط به مفهوم طراحی سازمانی است. هنگام طراحی یک سازمان ، دو شکل اساسی وجود دارد که باید آنها را بخاطر بسپارید.

سازمان رسمی مجموعه ای است که به طور رسمی از روابط ، مسئولیت ها و ارتباطات تعریف شده در سراسر سازمان تعریف شده است. نمودار ساختار سازمانی سنتی ، همانطور که در (شکل) نشان داده شده است ، شاید رایج ترین روش برای به تصویر کشیدن سازمان رسمی باشد. سازمان معمولی دارای فرم سلسله مراتبی با نقشها و مسئولیتهای مشخص و مشخص است.

مراحل طراحی ساختار سازمانی

نمودار جریان نمونه ای از یک نمودار سازمانی رسمی را نشان می دهد.

وقتی جاستین طراحی ساختار سازمان رسمی خود را تأسیس می کند ، باید مسئولیت های اداری و ساختارهای ارتباطی را که باید در یک سیستم سازمانی کار کنند ، طراحی کند. سیستم های رسمی چگونگی جریان اطلاعات و منابع را در داخل یک سازمان توصیف می کنند. وی برای ایجاد سازمان رسمی ، وظایف اساسی لازم برای بخشی از سیستم را شناسایی کرده و افراد را برای پر کردن این وظایف استخدام خواهد کرد. سپس او باید به کارکنان کمک کند تا وظایف خود و نحوه ارتباط این عملکردها را با یکدیگر بیاموزند.

از سازمان غیررسمی بعنوان شبکه نامرئی روابط بین فردی یاد می شود که نحوه ارتباط افراد برای انجام فعالیتهایشان را با یکدیگر شکل می دهد. سازمان غیررسمی نوظهور است ، به این معنی که از طریق گفتگوها و روابط مشترکی شکل می گیرد که معمولاً در تعامل افراد با یکدیگر در روابط روزمره ، معمولاً به وجود می آید. کنترل آن معمولاً پیچیده ، غیرممکن است و توانایی تأثیر چشمگیری در موفقیت سازمان دارد.

همانطور که در (شکل) نشان داده شده است ، می توان از سازمان غیر رسمی نیز نقشه برداری کرد ، اما معمولاً بسیار متفاوت از o رسمی است فرهنگ سازی نموداری که در این مثال مشاهده می کنید نقشه شبکه نامیده می شود ، زیرا روابط موجود بین اعضای مختلف یک سیستم را به تصویر می کشد. بعضی از اعضا مرکزیت بیشتری نسبت به بقیه دارند و قدرت روابط ممکن است بین هر دو جفت یا گروه از افراد متفاوت باشد. این روابط به طور مداوم در جریان هستند ، زیرا افراد با افراد جدید ارتباط برقرار می کنند ، روابط فعلی تکامل می یابد و سازمان با گذشت زمان تغییر می کند.

Business Hierarchy Organogram Chart Infographics. Corporate Organizational..  Royalty Free Cliparts, Vectors, And Stock Illustration. Image 91519059.

چارت سازمانی نگرش

 نمودار سازمانی جریان یک نقشه شبکه را نشان می دهد که ساختار یک سازمان غیر رسمی را نشان می دهد.

سازمان غیررسمی در طراحی جاستین در حالی شکل می گیرد که افراد برای انجام کار خود شروع به تعامل با یکدیگر می کنند. با وقوع این اتفاق ، افراد وقتی نقش و روابط جدید خود را درک می کنند ، با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. معمولاً سازمان غیررسمی از نزدیک سازمان رسمی را منعکس می کند ، اما غالباً متفاوت است. افراد به سرعت می فهمند که افراد تأثیرگذار اصلی در سیستم چه کسانی هستند و آنها برای انجام کار سازمان به این افراد اعتماد خواهند کرد. سازمان غیررسمی می تواند به موفقیت کلی سازمان کمک کند یا مانع آن شود.

به طور خلاصه ، سازمان رسمی نحوه عملکرد یک سازمان را توضیح می دهد ، در حالی که سازمان غیر رسمی نحوه عملکرد واقعی سازمان است. سازمان رسمی وقتی جاستین استخدام می کند و افراد را به نقش های مختلف منصوب می کند. او می تواند با ایجاد فرصتهایی برای ایجاد روابط در هنگام همکاری ، به شکل سازمان غیررسمی تأثیر بگذارد. هر دو نوع ساختار الگوهای نفوذ ، اداره و رهبری را كه ممكن است از طریق یك سیستم سازمانی رخ دهد ، شكل می دهند.

با ادامه بحث درباره ساختار و طراحی ، در ادامه روش های مختلف درک ساختار رسمی را بررسی خواهیم کرد.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبای پنهان

تعریف: اصطلاح "مدیریت استراتژیک" برای نشان دادن شاخه ای از مدیریت که مربوط به توسعه چشم انداز استراتژیک، تعیین اهداف، تدوین و اجرای استراتژی ها و معرفی اقدامات اصلاحی برای انحرافات (در صورت وجود) برای رسیدن به استراتژیک سازمان است، استفاده می شود. قصد این اهداف دو برابر است:

برای دستیابی به سلطه بر بازار، برای دستیابی به مزیت رقابتی، با هدف پیشی گرفتن از رقبا. به عنوان راهنمای سازمان برای کمک به بقای تغییرات در فضای کسب و کار عمل کند.

در اینجا، تغییرات به تغییر در محیط داخلی، یعنی در داخل سازمان، توسط مدیران معرفی می شود، مانند تغییر در سیاست های تجاری، رویه ها و غیره و تغییر در محیط خارجی به عنوان تغییر در قوانین دولت که می تواند بر تجارت، رقبا تأثیر بگذارد. حرکت، تغییر در سلیقه و تنظیمات مشتری و موارد دیگر.

فرایند مدیریت استراتژیک

  • تعریف سطوح هدف استراتژیک تجارت:
  • ایجاد بینش
  • طراحی مأموریت
  • تعیین اهداف
  • تدوین استراتژی
  • انجام ارزیابی محیطی و سازمانی
  • با در نظر گرفتن استراتژی ها
  • انجام تجزیه و تحلیل استراتژیک
  • استراتژی سازی
  • تهیه برنامه استراتژیک
  • اجرای استراتژی
  • به کار بردن استراتژی ها
  • در حال توسعه ساختارها و سیستم ها
  • مدیریت اجرای رفتاری و عملکردی
  • ارزیابی و کنترل استراتژیک
  • انجام ارزیابی
  • اعمال کنترل

استراتژی های بازآفرینی

مدیریت استراتژیک همه چیز در مورد تعیین چشم انداز، مأموریت و اهداف سازمان، اسکن محیط، استراتژی های ساخت، ارزیابی و کنترل است.

اهمیت مدیریت استراتژیک

این شرکت را به حرکت در یک جهت خاص راهنمایی می کند. این اهداف سازمان را تعریف می کند و اهداف واقع بینانه ای را که با چشم انداز شرکت همخوانی دارد، برطرف می کند.

این شرکت به جای کمک به تماشاگر، کمک می کند تا فعال شود، نه واکنش پذیر، تا بتواند اقدامات رقبا را تجزیه و تحلیل کند و اقدامات لازم را برای رقابت در بازار انجام دهد.

این به عنوان پایه ای برای کلیه تصمیمات اصلی شرکت عمل می کند.

این سازمان تلاش می کند تا سازمان را برای چالش های آینده آماده کند و در پیشبرد فرصت ها نقش پیشگام را بازی کند و همچنین در شناسایی راه های دستیابی به این فرصت ها کمک می کند.

ضمن مقابله با رقابت و بقای محیط پویا، بقای طولانی مدت شرکت را تضمین می کند.

این امر در توسعه صلاحیت های اصلی و مزیت رقابتی که به بقا و رشد تجارت کمک می کند، کمک می کند.

طبق گفته شرکت غزال هدف اساسی مدیریت استراتژیک کسب رقابت پایدار و استراتژیک شرکت است. با تدوین و اجرای چنین استراتژی هایی که برای شرکت ارزش ایجاد می کنند، این امکان وجود دارد. این برنامه بر ارزیابی فرصت ها و تهدیدها، در نظر داشتن نقاط قوت و ضعف شرکت و ایجاد استراتژی هایی برای بقا، رشد و گسترش آن متمرکز است.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبای پنهان

در زمان تلاطم اقتصادی، فن آوری مختل کننده، جهانی سازی و رقابت شدید بی سابقه، نگرانی اولویت بسیاری از رهبران تجارت سازگاری با شرایط تغییر یافته برای افزایش عملکرد شرکتشان است. برای این منظور، آنها اغلب برای کمک به طراحی سازمان روی می آورند. با انجام یک بازنگری و طراحی کاملاً سازمانی، رهبران شرکت می توانند مسیر تجارت خود را تغییر دهند.

سازماندهی و طراحی ساختار سازمان مجدد شرکت ها قطعاً رواج دارد. در یک نظرسنجی که توسط گروه مشاوره بوستون انجام شده است، تقریباً 80٪ شرکتهای پاسخگو گزارش داده اند که در حال انجام یک فعالیت سازماندهی اخیر هستند - در حدود نیمی از این موارد، یک طرح سازماندهی گسترده در سطح شرکت است.

اگر فقط به همین راحتی بود. نتایج ناامید کننده بوده است: پاسخ دهندگان به نظرسنجی کمتر از نیمی از تلاش های سازماندهی مجدد را موفق ارزیابی کرده اند. دلیل اصلی این میزان موفقیت پایین: اغلب اوقات، رهبران شرکت ها به چارچوب های سازمانی متکی بودند که در فضای کسب و کار امروز منسوخ شده و بی اثر شده اند.

رویکردهای سنتی: سخت و نرم

-          اول، سازمان ها اکنون مجبورند در یک محیط کاملاً پیچیده تر - یکی از جهانی سازی، ابر رقابت، فناوری های انقلابی و مقررات دقیق عمل کنند. چنین پیچیدگی به معنای افزایش نیازهای عملکردی شرکت هاست (به عنوان مثال، برای برآوردن نیازهای مشتری، رفع فشارهای رقابتی یا مطابقت با هزارتوی مقررات که روز به روز در حال افزایش است). اگر سپس به هر یک از نیازها راه حل ساختاری خود را اختصاص دهید (که اصل "رویکرد سخت" است که در نوار کناری توضیح داده شده است)، در نهایت با یک سازمان بسیار پیچیده و سنگین مواجه خواهید شد.

-          دوم، در بیشتر شرکت ها ماهیت کار تغییر کرده است: از کار الگوریتمی - یعنی کار دفتری یا کار دستی - به دانش یا کار ابتکاری 1. کارگران دانش از این جهت با کارمندان دفتری یا کارگران تفاوت دارند که نقش آنها صرفاً پیروی از قوانین و انجام وظایف خاص نیست بلکه استفاده از ابتکار عمل خود برای پیشبرد مأموریت سازمان است. آنها برای دستیابی به راه حل بهینه، باید قوانین را تفسیر کنند، با واقعیتهای در حال تغییر سازگار شوند و معاملات را از الزامات متناقض انجام دهند.

 

همه اینها نیاز به قضاوت دارد. قضاوت به نوبه خود شامل خلاقیت و تعامل کامل نیروی کار است. برای کار الگوریتمی (و در رویکرد سخت به طراحی سازمان)، تنوع دلسرد و به حداقل می رسد - مردم باید از قوانین پیروی کنند. کار دانش و مشارکت خلاقانه، در حقیقت تنوع را در بر می گیرد و متناسب با آن شکوفا می شود. علاوه بر این، کارگران ابتکار عمل در خط مقدم، برای اطمینان و خلاقانه ترین قضاوت های ممکن، باید شرایط محلی را کنترل و کنترل کنند. بنابراین، از این نظر، آنها اکنون متخصص هستند: آنها در مورد این جنبه از معاملات بیش از مقامات مافوق خود می دانند و بر این اساس، به استقلال و توانمندی بیشتری نیاز دارند.

اگر تلاش برای ساماندهی مجدداً از این دو تغییر عمده در دنیای کار چشم پوشی شود، همچنان ناکام خواهند ماند. رویکرد جدیدی مورد نیاز است، که با واقعیت های جهانی که اکنون شرکت ها در آن فعالیت می کنند، مناسب تر باشد. BCG چنین روشی را توسعه داده است که Smart Design for Performance - یا فقط Smart Design - با تکیه بر اصول Smart Simplicity نامیده می شود. (نگاه کنید به "طراحی هوشمند، سادگی هوشمند.") این روش مورد آزمایش قرار گرفته است و موفقیت بالایی را در بالا بردن عملکرد شرکت، تسلط بر پیچیدگی و افزایش تعامل کارکنان نشان داده است.

طراحی هوشمند، سادگی هوشمند

یک دید جامع در مورد بهترین نوع ساختار سازمانی شامل مولفه های متعددی می شود: عناصر ساختاری، نقش ها و مسئولیت ها، استعداد فردی و مکانیزم های امکان پذیر مانند فرایندهای اصلی تصمیم گیری شرکت، مدیریت عملکرد و مدیریت استعداد. اینها اهرمهای اصلی تغییر سازمانی هستند و بدیهی است که بسیار مهم هستند - اما ارتباط آنها غیر مستقیم است. تغییر عملکرد یک شرکت به معنای تغییر آنچه در شرکت اتفاق می افتد است. و آنچه در یک شرکت اتفاق می افتد مستقیماً مربوط به اهرمهای سازمانی نیست (مانند ساختارها، فرایندها و سیستم ها) بلکه رفتار آن است - یعنی آنچه مردم انجام می دهند: نحوه عملکرد، تعامل و تصمیم گیری. رفتار نیروی کار چیزی است که عملکرد شرکت را تعیین می کند.

همه اهرم های مختلف سازمانی با هم تأثیر می گذارند و رفتار را تحت تأثیر قرار می دهند. اما رویکردهای سنتی، نادرست و آسیب رسان، فرض می کنند که اهرم های سازمانی مستقیماً عمل و حمایت می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زیبای پنهان

مدیریت فرآیند کسب و کار (BPM) همیشه آسان نیست. تا زمانی که BPM وجود داشته باشد، دریچه ای گردان از چالش ها، اعتراض ها، موضوعات و مشکلات وجود دارد، از شک و تردید نسبت به فناوری جدید تا عدم تمایل ریشه دار برای تفکر و رفتار متفاوت.

در این مقاله، ما 5 چالش برتر مدیریت فرآیند تجارت را در فضای کسب و کار امروز بررسی می کنیم.

1. فراتر از استقرار فناوری

سازمانها معمولاً BPM را به عنوان ابزاری یا مشاوری می آورند که برای توصیه فنآوری جدید (یا فروش خود فنآوری) آورده شده است.

در واقع، مشاور مدیریت فرآیند برای مشارکت معنادار در تجارت، باید درمورد تغییراتی که پیشنهاد می کند و اعمال می کند، کلی فکر کند.

با این حال، این رویکرد جامع می تواند با مقاومت مواجه شود، زیرا BPM نقش خود را پشت سر می گذارد. مشاوران BPM و شرکت هایی که به آنها پول پرداخت می کنند باید درک کنند که مدیریت فرآیند کسب و کار مربوط به فرآیند کسب و کار پایان به پایان است، نه فقط فناوری.

2. خرید ضعیف از رهبران اجرایی

BPM کمی سابقه قول ماه و تحویل ندادن را دارد. و گرچه واقعیتی در این مورد وجود دارد، اما آب و هوای فعلی متفاوت است:

  • فشار بیشتری برای انجام بیشتر با کمتر وجود دارد
  • فرصت بیشتری برای اتوماسیون و ریز خدمات (به عنوان مثال ابزار Zapier / IFTTT) برای هدایت بهره وری فرآیند وجود دارد.
  • به صورت ترکیبی، این بدان معناست که نیاز بیشتری به BPM و احتمال موفقیت BPM بیشتر است زیرا ابزارهایی برای تحقق چشم انداز وجود دارد.
  • اما مدیران معمولاً باید متقاعد شوند، زیرا در گذشته سوزانده شده اند (صرف نظر از اینكه این تقصیر BPM بوده یا تغییر در سازمان نبوده است).

3. خرید ضعیف از کاربران نهایی

مشاوران BPM و قهرمانان داخلی مشاور مدیریت فرآیند هر دو باید با هم کار کنند تا اطمینان حاصل کنند که قبل از اعمال تغییر، خرید از کاربران نهایی را ایمن می کنند.

و این خرید از ابتدا آغاز می شود. مدیران BPM باید:

  • در هنگام جمع آوری نیازها و نقشه برداری از فرآیند، با کاربران نهایی ملاقات و همکاری کنید.
  • توضیح دهید که تنگناها کجا هستند و چه فرصتی برای پیشرفت وجود دارد.
  • نگرانی های مربوط به اینكه تغییر موقعیت ها را ترسیم می كند - به جای اینكه كارمندان جایگزین نشوند، اما این شانس را دارند كه كار خود را با موثرتر انجام دهند.

این فناوری را توضیح دهید - نحوه کارکرد آن، دلیل انتخاب آن. در صورت امکان، سعی کنید کاربران نهایی را آزمایش کرده و بازخورد ارائه دهند.

انتظارات را در مورد محصولات قابل تحویل و تولید تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که کاربران نهایی و مدیران هر دو درک می کنند که بلافاصله پس از اجرای فرآیند جدید، بهره وری کاهش می یابد، زیرا افراد به آن عادت می کنند - و این اشکالی ندارد.

تنها با اطمینان از خرید، مشاوران و قهرمانان مشاور مدیریت فرآیند می توانند موفقیت پروژه های خود را ببینند.

business process management

4. چابک بودن (کافی)

چالش های تجاری به سرعت تغییر می کنند. اگرچه ممکن است برای حل یک مشکل BPM آورده شود، اما مهم است که پروژه ها بتوانند برای حل مسئله دیگری محوری باشند.

به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است سعی کند از BPM برای کاهش هزینه ها استفاده کند، فقط در می یابد که در نیمه راه نیاز به تمرکز بیشتر در تجارت و افزایش درآمد دارد. صاحبان پروژه های BPM باید آماده باشند و اهداف خود را تغییر دهند تا به طور مداوم با اهداف تغییر یافته کسب و کار همسو شوند. در غیر این صورت، آنها خطر از دست دادن خرید اجرایی و در نهایت، بودجه یا قرارداد خود را دارند.

5. تنظیم KPI اصلی

هیچ چیز بدتر از این نیست که یک پروژه BPM معیار موفقیت / شکست مشخصی نداشته باشد. غالباً، مدیران پروژه BPM از اختصاص KPI شرکت طفره می روند، زیرا این امر باعث می شود که هنگام شکست پروژه BPM مشخص شود.

اما همچنین موفقیت آن را روشن می کند. با تعیین یک KPI مشخص (معمولاً یک هدف اصلی کسب و کار)، فرآیندهای BPM می توانند ارزش خود را به روشنی بیان کنند به گونه ای که مشاغل درک کنند.

دارندگان BPM باید بتوانند بگویند:

"پروژه BPM من [معیار اصلی کسب و کار] را با درصد XX بهبود بخشیده و ارزش دلار اضافی را برای تجارت ارائه می دهد در حالی که فقط هزینه آن را هزینه می کند."

اگر این نوع پارامتر مشخص موفقیت / شکست تعیین شده باشد، توجیه فرایندهای بهینه سازی بیشتر بسیار آسان تر می شود.



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 خرداد 1400 | نظرات ()